Intel Blogger Challenge

Så er der kommet endnu et blog påfund fra et amerikansk PR firma. Denne gang er det Ogilvy PR, som sammen med Intel der har lavet et forsøg på at promoverer deres nyeste Core™ Duo og Core™ 2 Duo processor.

Det Intel og Ogilvy har gjort er følgende:

1. De fandt seks kendte bloggere

2. Udstyrede dem med en bærbar med en af omtalte processorer

3. Ladet de seks bloggere svare på en række spørgsmål på en dertil indrettet blog

4. Lade bloggen køre i fem uger

Bloggen har fået titlen The Intel Centrino Duo Blogger Challenge.

Og bloggen startede den 1. oktober og tiden skulle været løbet ud nu – men den kører stadigvæk. Der var ingen indlæg før den 28. oktober – mere end tre uger efter bloggen skulle have været startet… Men det kan der jo være mange gode grunde til…

De seks blogger er:

Jen Chung – www.gothamist.com
Mia Kim – www.popgadget.com
Bre Pettis – makezine.com/blog
Mindy Roberts – www.themommyblog.com
Paul Stamatiou – www.paulstamatiou.com
Pim Techamuanvivit – chezpim.typepad.com
Robert Scoble – scobleizer.wordpress.com

Bloggen har ikke helt fået den effekt de har håbet på.

The Intel Centrino Duo Blogger Challenge er nemlig ikke blevet ret kendt på trods af involveringen af de seks bloggere.

Eksempelvis skriver Robert Scoble i sin egen blog den 15. november ca. seks uger efter bloggens fødsel følgende som svar på et spørgsmål om hvorfor man ikke har hørt noget om denne blog challenge før nu:

“Probably cause I hadn’t blogged about it before today.”

Det viser måske lidt om hvor svært det kan være for PR bureauer – selv de store – at arbejde med blogs.

The Blog Herald skriver lettere sarkastisk om tiltaget her.

Har taget dette udsnit fra deres indlæg – det er ret sjovt:

“Hey guys, I have the best marketing idea now that we’ve spent all our money on bonuses!” the Intel sales rep said in the boardroom, being rewarded with beaming faces.

“Tell us!” they all cheered in unison, and mentally bought another car, mistress, piece of I’m sorry I hurt you jewelry, or whatever they needed to make their luxury existence a bit more diamond trimmed.

“We’ll do a blog, they are all the craze! I read about them in the Post!”

“A blog you say? I don’t know how to blog? Do you?” someone piped in from the back of the room. Faces went a bit glum at that.

“Don’t worry! Bloggers don’t make any money I’m told, so we’ll just give ‘em a laptop for it. And domains are cheap at Godaddy, says my kid anyway. He’ll set it up if we give him a laptop too!” the sales rep said, very pleased with himself.

A loud cheer echoed in the boardroom and it was settled. This was to be a marketing stunt for the history books, indeed!

1 thoughts on “Intel Blogger Challenge

  1. Det viser vel med al ønskelig tydelighed, at blogging ikke er noget vidundermiddel, som man kan smøre på hvad som helst. Man skal i hvert fald respektere mediet, hvilket det ikke virker, som om Ogilvy har gjort her. Syntes at det er utroligt, at de har fået bloggerne med på det i det hele taget!

Skriv en kommentar