Kreativ kamp om turisterne, tak!

Turisme, Danmark, kommunikation, kreativitet, Aarhus, Kulturhovedstad 2017

Det er åbenbart en nyhed, at dansk turisme er i knibe. Så sent som d. 26. september skrev Børsen, at den danske turisme er ”presset i bund”. Er jeg mon den eneste, der synes, at det ikke er noget nyt?

Danske turismeaktører vil gerne tiltrække udenlandske turister. Men det er svært, og det har det tilsyneladende været i de sidste ti år. De udenlandske turister gider ikke give overpriser for dårlig service og gråvejr – og det kan man jo egentlig godt forstå.

Gør noget nyt
Kig jer omkring. Det dårlige vejr og de høje priser forhindrer ikke folk i at valfarte til Paris eller tage på vandretur i Harzen.

Det er på tide, at de danske turismeaktører giver sig selv et los bagi og går igang med at udforske mulighederne; hiv folk ind fra den kreative branche, tænk nyt og udvikl jer sammen. Lad os se nogle flere inspirende og tiltrækkende tiltag fra den danske turistbranche. Vi har jo masser af både store og små muligheder i Danmark. En oplagt mulighed er Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad i 2017. Jeg kan ikke vente med at opleve, hvad turismeaktørerne finder på i den anledning.

Forhåbentlig ser vi noget nyt!

med emneordet , , , , , , , ,

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: