Strategisk kommunikationsrådgivning, der udfordrer og udvikler

Verden er ”hvad”-fikseret. Vi får konstant indsprøjtet intetsigende reklamekampagner, der ikke fortæller om virksomhedens egentlige værdier. Men som bare skal fange vores opmærksomhed – på godt og ondt. Vi glemmer bare tit at spørge om hvorfor. Hvorfor er du her? Og hvad er dit eksistensgrundlag?

U communicate har ladet sig inspirere af Simon Sinek’s ”Start with why” teori. Fordi vi tror på, at spørgsmålet om ”hvorfor” er vejen til troværdig kommunikation, som kan flytte virksomheder og forretninger. Selv er vi til for at hjælpe dig – derfor hedder vi U – og til formålet har vi udformet 7 gode råd om troværdighed:

#1 Find dit eget hvorfor

We’re not in the coffee business
serving people
, we’re in the people business serving coffee.

Howard Schultz, CEO Starbucks

#2 Skab mening sammen

En mand stopper op ved to stenhuggere, der
begge er i færd med at hugge sten firkantet. “Hvad laver du?”,
spørger han den første. “Jeg hugger sten firkantet”. “Hvad laver
du så?”, spørger han derefter
den anden. “Jeg bygger en katedral”.

Jan Carlsson, tidligere koncernchef i SAS

#3 Stil skarpt på din kernefortælling

If your pictures
aren’t good enough, you’re not close enough.

Robert Capa, Ungarsk-Amerikansk krigsfotograf

#4 Slip lidt af kontrollen

Jeg ved ikke, hvad jeg
mener, før jeg hører, hvad jeg siger.

Jytte Abildstrøm, teaterdirektør og skuespiller

#5 Involver dine interessenter

Én passioneret person er bedre en 40
interesserede.

Edward
Morgan Foster, Engelsk essay-forfatter

#6 Vær selv et godt eksempel

I’m starting with the man in the mirror.

Michael
Jackson, musiker

#7 Lyt og lær

Vi er udstyret med to
ører og en mund, så vi kan lytte dobbelt så meget som vi taler.

Epictetus (55-135), Græsk filosof

 

2 thoughts on “Strategisk kommunikationsrådgivning, der udfordrer og udvikler

Skriv et svar til Troværdig kommunikation på sociale medier « BloggingPR Annuller svar