The community IS the brand

På dagens konference beskrev Max Schorr fra GOOD Magazine udfordringen ved sociale medier som et “Three legged media”. Her bytter GOOD de tre traditionelle størrelser concept, circulation og advertising ud med mission, community og action. GOODs mission er at gøre det cool at være god. Det cirkuleres ud via communities. GOOD arrangerer events, hvor deltagerne blev GOODs brand og ambassadører for virksomheden. Action-delen løser GOOD ved at hjælpe virksomheder til at klare sig godt ved at gøre godt. De laver projekter, hvor virksomheder investerer i communities. Disse communities giver tilbage til virksomheden ved at engagere sig i brandet og sprede virksomhedens budskab i deres netværk. Schorr gav “The Pepsi Refresh Project” som eksempel, hvor Pepsi investerede 20% af budgettet i community’et, hvor de fik engagement retur. GOODs core values består altså af Autencity, Transparency, Creativity, Utility og Love. Schoor sluttede af med at understrege, at “the brand IS the community – it’s a living thing!”

20110510-200024.jpg

med emneordet ,

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: