Fra Dell Hell til Social Rock Stars

Sidste keynote, Bill Johnston fra Dell, smed om sig med metaforer i sin præsentation af Dells brug af sociale medier på dagens konference. Dells sociale færd blev vækket til live som et modsvar til hvad en blogger havde døbt “Dell Hell”. For som Johnston udtrykte det: “Listening is the heart of our social media.” Og derfor måtte Dell hoppe med på bølgen i 2006. Sociale medier fungerer nu som en trojansk hest for Dell, en social en af slagsen, hvor virksomheden har mulighed for at forstå kundernes livscyklus indefra. Johnston understregede, at “community engagement is like oxygen to your community – without engagement, it dies.” Derfor referer Johnston til sine medarbejdere som Social Rock Stars, som er blevet oplært i sociale principper, politik og udførelse på Dells vegne. ROI, derimod, som er alles evige bekymring når det gælder sociale medier, beskrev Johnston som “A Mosaic of Value”. Det er kompleks, og derfor: “Value has to be expressed in the content of your organization, and it will be multidimensional.” Johnston sluttede af med at bevise, at Dell ER et engagerende brand med sin historie om hvordan virksomheden hyrede en meget synlig kritiker som community manager. Der kunne derfor ikke mere klages over “lack of engagement” fra Dells side, og som Johnston sagde det: “It’s what we call ‘Flipping a troll’.”

20110510-205615.jpg

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s