B2B kommunikation på sociale platforme – HJÆLP!

”Relationer” har afgørende betydning, når beslutningstagere skal træffe et til- eller fravalg. Hvem vælger en leverandør, hvis netværket siger, man skal holde sig fra den leverandør? Og hvem sidder en god anbefaling overhørig?

Helt overordnet set kan virksomheder bruge sociale medier – også B2B – til fem ting:

1) Branding
2) Vidensdeling
3) Direkte salg
4) Rekruttering
5) Kundeservice

På trods af det store potentiale for relationer, som de sociale medier repræsenterer, er det ikke meget vi ser til succesfulde B2B historier på Facebook, blogs, Twitter osv.

Prøv selv at google på B2B + ”sociale medier” – der er masser af argumenter ”for” – men nærmest ingen eksempler ”på”.

Det må vi gøre noget ved!

Vi vil gerne lave den første – og største – samling af gode sociale B2B eksempler fra Danmark, men har brug for jeres hjælp, så eksempler modtages med kyshånd!

Samlingen bliver selvfølgelig offentlig tilgængelig!

med emneordet , ,

2 thoughts on “B2B kommunikation på sociale platforme – HJÆLP!

  1. Klaus Bødskov siger:

    Hvad med den danske virksomhed Martin? Den laver avanceret lys-udstyr og har bl.a. en profil på facebook.

    På sin fb-profil har virksomheden en relativ fin mængde indhold. Men det virker dog ikke som om, at tilstedeværelsen på fb tjener noget bestemt formål andet end at videregive information. Så jeg er i tvivl om, man kan betragte det som et eksempel på succesfuld B2B kommunikation på et socialt medium.

  2. Patent og varemærkestyrelsen har en blog, som virker velfungerende…. (flere kommentarer følger)
    http://ip-bloggen.dkpto.dk/

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: