“Men de er jo på Facebook hele tiden!”

Vi rådgiver efterhånden en hel del uddannelsesinstitutioner om strategisk kommunikation og PR. Det er klart, at der er en masse traditionel kommunikation på den konto, men efterhånden begynder uddannelsesinstitutionerne også at få øjnene op for de mange digitale muligheder, der konstant er i spil, når emnet er unge mennesker.

Der er særligt en hvis interesse for “det der Facebook”, for som undervisere og skoleledere konstaterer: “De er jo på hele tiden!”. Dermed menes i sagens natur også i timerne. Og derfor leder mange af vores uddannelsesinstitutioner efter den gyldne nøgle til de unges Facebook-hjerter. Kan man finde en metode, hvor Facebook bliver brugt konstruktivt i timerne? Eller kan man finde en metode, hvor Facebook bliver brugt i rekrutteringen af nye elever?

Vi prøvede derfor at tage emnet op med en HG-klasse på Grenaa Handelsskole, men allerede efter 5 minutter havde de 19-20-årige elever dømt emnet ude med begrundelsen “Skole er én ting, Facebook er noget andet. Vi vil ikke have det blandet sammen”.

Men lur mig om ikke det bare handler om at finde førnævnte nøgle…?

I hvert fald går Rescu i denne uge i tænkeboks sammen med markedsføringsfolk fra syv østjyske uddannelsesinstitutioner for at komme emnet lidt nærmere og lægge en slagplan.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s