IBM kommunikerer – efter 5 måneders tavshed

Så skete det endelig. Efter fem måneders tavshed fortæller IBM Danmark endelig, hvad der var årsagen til det fatale nedbrud i foråret. Et nedbrud som ikke er set større i IBM Danmarks historie.

Jeg har tidligere beskrevet historien her, her og her.

IBM fortæller i dag om baggrunden for nedbruddet til en udvalgt skare af journalister. Det var som så mange andre har gættet på en fejl i en switch, der gjorde det stygge ved så mange virksomheder i både Danmark og udlandet.

Nu vil IBM så til at være mere åbne – siger de. Jamen jamen jamen… det var da dejligt. Men så kunne de jo til at starte med inviterer de berørte kunder til en forklaring, og ikke nøjes med at invitere udvalgte dele af pressen (og hvorfor kun udvalgte?? Er der nogen de ikke vil snakke åbent med??)

Men IBM har i hvert fald skrevet et brev til en af kunderne med forklaringen. Det skriver Computerworld i hvert fald.

Det ville dog klæde IBM hvis de gjorde som deres kollegaer i USA og begyndte at snakke med kunderne og omverden på en mere kontinuerlig måde – eksempel via blogs eller andre sociale medier.

Men nu kan IBM Danmark jo begynde høre ordentlig efter når de selv afholder et seminar om sociale medier her i september. Man kan jo håbe… men indtil videre er det forbeholdt deres amerikanske kollegaer. Og de gør det godt – som beskrevet her på bloggen tidligere.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s