I en OL-tid: Frustrationer over mediernes mangler

Så var det dagen, hvor de danske håndbold herrer skulle se om de kunne finde spillet fra de gyldne EM-dage frem igen. Kampen mod Kroatien skulle vise om drengene var medaljeklar. Som alle nu ved – så var de det IKKE. Desværre.

Men det er ikke det, der frusterer mig mest (og så måske alligevel🙂 ) Det er de åbenlyse mangler som medierne igen fremviser. Som så mange andre er dagen i dag en arbejdsdag, og man sidder ikke hjemme i stuen foran TV’et. Men på sin plads på kontoret. Og så er det man tænker, at man da bare kan se kampen på nettet eller hører den streamet over netradioen. Men nej. Det er de danske medier bare slet ikke gearet til. Det minder lidt om DSB, som hver vinter bliver overrasket over, at der kunne tænkes at falde lidt snefnug eller at det kan blive varmt om sommeren.

Først forsøger jeg hos min trofaste Zattoo, men her har DR åbenbart lavet en aftale, så man IKKE kan se DR1 eller DR2 under OL. Hmmm….

Så prøver jeg Cybercity, som har et tilbud om, at man kan se OL live, hvis man bare vil tillade, at de spammer en med reklamer. Og det siger jeg i min desperation ja til. Men nej, streamingen er helt i bund og forbindelsen falder ud hele tiden, så der for det meste er sort skærm. Der er ganske rigtigt ikke tænkt på, at der måske kunne være et par danskere eller tre, der gerne ville se kampen på samme tid.

Nå, men så er der jo den trofaste netradio fra DR tilbage tænker jeg. Men nej, heller ikke her kan man komme igennem. Hmmmm…

Så prøver jeg min trofaste Nokia. Her kan jeg i følge 3-reklamerne se TV uden problemer. Det går da også fint – i ca. 30 sekunder – så fryser den forbindelse, og det er ikke muligt at genetablerer den igen i mere end 10-15 sekunder ad gangen.

Så jeg ender med at følge kampen via tre forskellige online tekst-opdateringer henholdsvis Ekstrabladet, TV2 og BT. Ikke optimalt, men jeg kunne da fornemme en smule af spændingen.

Helt ærligt, vi er nu i 2008. Nettet har været tilgængeligt for hr. og fru. Danmark i mere end 10 år og medier kan STADIG ikke finde ud af at scalere kapaciteten. Det minder mig om de gode gamle dotcom dage, hvor Gubi.com lancerede deres længe ventede hjemmeside, som havde været mange mange måneder undervejs og havde kostet mange mange millioner. Og så holdt den under 5 1 time, og så var den nede i en uges tid eller mere 10 dage (kan ikke helt huske detaljerne).
Update Fandt lige Gubi historien – se den her.

Kapacitet og oppetid er simpelt nøgleord – kom nu ind i kampen…!

(lidt galde fra en lettere frusteret håndbold-fan)

Skriv et svar

