Se OL tæt på med Qik

Fremtidens medie er brugeren selv. Nye sociale medier som Qik, Bambuser, Flixwagon og Kyte giver brugeren mulighed for at broadcaste begivenheder live når det sker – overalt. Det eneste der kræves er en mobiltelefon (og så helst en 3G forbindelse🙂 ).

Lige nu kan du se OL på nærmeste hold via Qik. Firmaet bag Qik har nemlig lavet en lille side hvor der hver dag under OL vil være små nyhedsindslag lavet af almindelige mennesker, som dig og mig. Du kan se dem her.

Og tænk på mulighederne hvis der bare er en 10-15 stykker på et atletikstation, som har en mobil med Qik. Så kan du selv vælge 10-15 nye vinkler hvorfra du kan følge begivenhederne live. Muligheder er utallige – tænk på koncerter, fodboldkampe, boksekampe osv. Alt vil kunne broadcastes live ud på nettet fra tusindvis af Qik, Bambuser, Flixwagon eller Kyte-brugere.

Det må virkelig få TV-stationerne til at tænke sig grundigt om. Ikke mindst når videofunktionen i mobiltelefonerne bliver endnu bedre – her tænker jeg ikke så meget på Megapixels for de er allerede i top (min Nokia N95 8GB har 5 Megapixel og Carl Zeiss optik). Men mere på zoom funktionen, så man kan komme tæt på begivenhederne i høj kvalitet.

Mens mobiltelefonproducenterne arbejder på det vil jeg læne mig tilbage og se lidt OL på Qik (og mit TV). Og måske også lidt via Zattoo – hvor jeg kan se TV live på min PC(i arbejdstiden🙂 ) – for free….

Så burde jeg ikke gå glip af noget…

Skriv et svar

