Sociale medier bliver blåstemplet (eller “Hvorfor har virksomheder behov for sociale medier?”)

Så er der snart ingen vej uden om. Nu har de sociale medier (eller Web 2.0. hvis man absolut vil…) fået endnu en anerkendelse. Denne gang er i det meget anerkendte business magasin Forbes.

Her har Mike Schaffner skrevet en kommentar
, der kort og enkelt beskriver, hvorfor virksomheder skal bruge sociale medier og tage dem seriøst. Ikke bare fordi sociale medier kan betyde en bedre dialog med dine kunder, men i lige så høj grad fordi fremtidens medarbejdere efterspørger dette hos deres kommende arbejdsgiver.

Ikke alene er det efterspurgt – sociale medier er en så stor del af de unges liv at de tager det som en selvfølge at virksomhederne er en del af dem.

Schaffner bruger en lille personlig historie til at tydeliggøre dette. Han beskriver hvordan hans egen datter giver ham “blikket” da han spørger hende om hun nu også har husket at tage sit netværkskabel med på hendes tur til Frankrig. Hun antager at der naturligvis er en trådløs internetforbindelse på hotellet – alt andet ville være mærkeligt. Og hun har ret. Hotellet er selvfølgelig udstyret med en trådløs forbindelse, som lige så naturlig er gratis (dette er dog ikke helt så naturligt i Danmark endnu🙂 ). Men denne antagelse er ikke en selvfølgelighed for hendes ældre far. Men det bliver pine død nødvendigt for ham at lære sig denne tankegang, hvis hans forretningsliv skal fortsætte med at udvikle sig. Ellers misser han en lang række muligheder.

Eller som han selv siger det:

The point in all this is that there is a new generation of potential employees and customers that are accustomed to a variety of technologies being available, and they expect to see and use them in the corporate world. Whether and how we deploy these technologies likely will have an impact on our ability to attract new talent to our companies and to find and retain customers.

I artiklen lister Schaffner en række gode eksempler op omkring de mange muligheder ved sociale medier. Jeg vil anbefale at man selv læser artiklen – du kan finde den her.

Han slutter af med denne lille opsang, som hermed er videregivet:

Like it or not, our employees and customers–not to mention our competitors–are using these technologies now and will soon be expecting you to provide them, too. Don’t do it and you may find yourself at a competitive disadvantage. What are you doing about using these technologies inside your company?

med emneordet , , ,

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: