Skal vi blogge på engelsk?

Jeg er blevet (ret ofte i den seneste tid) spurgt om hvorfor vi ikke blogger på engelsk. Og nu vil jeg da lige prøve at høre læserne ad her. Jeg er nemlig meget fristet til at gøre dette – ikke mindst fordi det kan være med til at øge vores netværk ud over grænserne.

Men hvad siger i?

Skal vi blogge på engelsk?
1) Ja
2) Nej

———————————————————————————————–
Should we blog in English? That’s a question I hear a lot. What do you think.

Should we blog in English?
1) Yes
2) No

med emneordet

5 thoughts on “Skal vi blogge på engelsk?

  1. Tia Jones siger:

    Yes! Absolutely! Please start blogging in English. I’ll be checking in regularly.

    Best,
    Tia
    http://www.the-hustle.net
    http://www.expansionplus.com

  2. Hi Tia

    Let’s see the result first – but I’m tempted to do so… – everything will be easier – e.g. referring to blog posts when reading blogs in English, at Twitter etc.

    Best,
    Christian

  3. Tina Thomsen siger:

    Det kommer vel an på hvor stort et publikum, at man ønsker og naturligvis bloggens formål.

    Jeg mener nej.

    http://www.tinathomsen.wordpress.com

  4. @Tina

    Det har du selvfølgelig ret i.

    Da BloggingPR startede for snart et par år siden var tanken at kommunikere med ligesindede i Danmark, men i den senere tid er feltet vokset. Primært fordi vi også kommunikere via andre sociale medier som Twitter, Jaiku, The-Hustle, Qik, Seesmic osv osv.

    Alle medier hvor sproget er på engelsk. Og dette netværk er meget værdiskabende både fagligt og personligt. Men da de ikke kan læse bloggen her er jeg nødt til at lave dobbeltarbejde – altså i princippet oversætte mine tanker herfra således de kan følge med. Og når jeg twitter så er det lidt irriterende ikke at kunne linke folk herover til en uddybning af min tanker.

    Alternativet er selvfølge at lave en udelukkende engelsksproget blog – og det har jeg da også tænkt over… men nu lader jeg lige afstemningen kører lidt endnu. Så vil jeg sammenfatte resultatet med de holdninger jeg modtager andre steder fra.

    Indtil videre er afstemningen her på bloggen nok ikke så overraskende. De engelsksprogede vil alle have den på engelsk – de dansksprogede vil primært beholde den på dansk. Forholdet er ca. 1:3.

  5. […] We will blog in both Danish and English Posted by Christian Bogh under Uncategorized   Efter vores lille undersøgelse er vi kommet frem til et resultat. Et klart flertal af vores danske læsere vil gerne at vi […]

Skriv et svar

