Insiderguide fra Facebook om viral markedsføring

Hvad kan man bruge Facebook til? Altså rent forretningsmæssigt? Ja – Facebook har lavet en såkaldt “insiderguide” til hvordan de mener man kan bruge Facebook til viral markedsføring.
ss_blog_claim=589438af46576a55f0243de8f43e9ef1
Guiden blev udsendt forleden dag til alle medlemmer af Facebook gruppen Facebook Pages. Skulle du have lyst til at se lidt nærmere på deres råd kan du finde den her under.

Facebook’s guide til viral markedsføring

Hvis du ikke har tid til det – kan jeg løfte lidt på sløret. Ifølge Facebook – så skal man investere i Facebook Social Ads for at booste besøgstallene på ens Facebook page og dermed øge værdien af Facebook som et viralt markedsføringsmedie. Minimumsprisen for det er $5 pr. dag.

Interessant…”køb vores annoncer” er altså det bedste råd fra Facebook…
Hmmm… de skal nok arbejde lidt med deres Social Ads – for de har endnu ikke vist en som er interessant for min profil.

Reaktionerne på denne “insiderguide” er da også blandede – ikke mindst fordi der var store problemer med overhovedet at få den at se..

Man kan læse flere kommentarer på TechCrunch
– hvor jeg også spottede historien.

ss_blog_claim=589438af46576a55f0243de8f43e9ef1

2 thoughts on “Insiderguide fra Facebook om viral markedsføring

  1. Man kan da godt tvivle på deres hensigter med guiden, som mildest talt virker meget selvpromoverende. Samtidig er der ikke nogen tvivl om at de har været med til at revolutionere den måde hvorpå vi kommunikerer. Bygger fremtidens PR metoder i højere grad på sociale netværk, eller er det som at råbe for døve ører?

  2. Hej Frederik
    Der er ingen tvivl om at fremtidens PR bygger på netværk – både de nye sociale og de traditionelle (som jo også er sociale men bare offline).

    Vi kommer til at opleve langt større integration med de nye sociale medier – se bare på hvordan microblogging som Twitter og den nye Seesmic ændre måden vi deler viden. Store dele af nyheder bliver i dag delt på Twitter før de rammer de traditionelle medier. Derfor skal vi tænke de nye sociale medier ind i vores kommunikationsformer.

    Nogle taler endda om den sociale pressemedddelelse (http://www.shiftcomm.com/downloads/smprtemplate.pdf) der er fyldt med links osv. – den er dog primært brugbar i de lande hvor wire-service er mere udbygget end DK.

    De danske virksomheder er dog ikke helt klar til at udnytte de mange fordele endnu – men det er så småt begyndt.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s