Media Relations 2008: Social Media Strategy for PR

Efter den første dag her på Media Relations Summit, kan jeg allerede sige at turen herover ikke har været spildt. Jeg har på den første dag fået så meget viden og inpiration at jeg kunne tage hjem her til morgen og være ganske tilfreds. Men jeg har et par spændende dage endnu…

Første dag var en heldags workshop med titlen “Social Media Strategy for PR” – en workshop som havde som formål at udstyre deltagerne med viden således man efter workshoppen kan lave en social media strategi for sine kunder. Til at lede slagets gang (som tog 8 timer) var Sally Falkow, President & Senior Web Strategist og Doug Hay, Principal & CEO – begge fra Expansion Plus – en Internet marketing strategy virksomhed fra Pasadena i Californien.

Sally Falkow er kendt fra blandt andet sin blog PRoactive, og for sine foredrag om Internet marketing strategi.

På workshoppen blev vi guidet gennem de sociale mediers indtog i USA, herunder det faktum at de traditionelle medier mister indflydelse til de sociale medier. En lille interessant detalje er den, at den måde vi ser TV på har ændret sig markant. For eksempel kunne TV-serien “I love Lucy”, der var den mest sete TV-serie i 50’erne samle næsten 70 procent af de amerikanske seer, men den mest sete serie i 2004-05 (CSI) ikke engang kunne samle 20 procent af seerne. Det viser lidt af de udfordringer de traditionelle medier står over for.

Mere interessant i forhold til de sociale medier er at undersøgelser har vist at aldersgruppen 55+ er den hurtigst voksende gruppe på nettet – den er i dag langt større end de 8-14 årige… Tænk lige over det næste gang du skal finde et medie til din målgruppe.

Listen over interessante nyheder fra workshoppen er lang – jeg vil over de næste uger drypvis komme ind på flere af dem, herunder Social Media Press Release format, brug af SEO, News room, keyword tracking osv.

Og så har jeg også mødt nogle meget interessante mennesker – ikke mindst fra Disney.

med emneordet , , , , , , ,

One thought on “Media Relations 2008: Social Media Strategy for PR

  1. […] BloggingPR wrote an interesting post today on Media Relations 2008: Social Media Strategy for PRHere’s a quick excerptOg så har jeg også mødt nogle meget interessante mennesker – ikke mindst fra Disney…. […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: