SAS – kan det blive værre?

Nu har vores venner fra SAS så – forståeligt nok – besluttet sig for at droppe det kriseramte Dash8-Q400.
27 fly ryger direkte i dok. Og den stakkels pressechef, Jens Langergaard, hvis dage alt andet lige må være talte, forsøger på bedste vis at gnide udenom Reimer Bo Christensens spørgsmål. Ja, passagererne er utrygge. Ja, besætningen er utryg. Ja, I har fulgt retningslinjerne fra Statens Luftfartsvæsen og producenten Bombardier… Men er det blevet forbudt at tage et ansvar? Er det blevet ilde hørt at sige “undskyld, vi har begået en fejl.” ?

Nå, men fred være med Dash8-Q400, nu er flyene grounded for good, stemningen omkring SAS er blevet endnu dårligere (ingen anger, ingen undskyldninger = ingen umiddelbare tegn på selvransagelse). Men kan det overhovedet blive værre for SAS nu?

Ja, det vil jeg mene. Lad os prøve at forestille os – bare som et tankeeksperiment – hvad der skal ske med de her 27 Dash8-Q400 fly?
Kan man forestille sig, at de blot bliver skrottet?

Eller kan man forestille sig skandalen, når en eller anden vaks journalist anno 2018 opdager, at præcis de samme fly siden 2008 har fløjet fast på ruten Burkina Faso – Congo, Sierre Leone – Sudan etc.

Nå… jeg vil lade tanken stå for sig selv🙂 Det er ikke helt utænkeligt… eller er det?

3 thoughts on “SAS – kan det blive værre?

  1. Helt enig – det er helt skidt med SAS’s troværdighed. Og det her er så absolut sidste chance.

    Men den er allerede forpasset – hvis denne artikel i Politiken http://politiken.dk/indland/article408161.ece
    er sand.

    Hvis SAS’ troværdig skal overleve så bør de holde snitterne LANGT væk fra alt der bare lugter af Dash-8

  2. Jan V. Lausen siger:

    … bortset fra, at logikken, mildt sagt, halter: Hvis flyene flyver de næste ti år uden at nogen opdager det (dvs. at de ikke allesammen falder ned i næste uge!), så kan det da ikke være en skandale. Tværtimod: Det ville da være uansvarlig omgang med ejernes (de skandinaviske skatteyderes) penge, hvis SAS skrottede fly, der stadig havde mere end ti års levetid i sig; dét ville virkelig være en skandale.

  3. Rikke Halberg siger:

    Men Jan, så må argumentationen også være, at flyene kan flyve videre på de nuværende ruter. Ikke sandt?

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: