TV2 undersøgelsen man ikke kan sige nej til…

Normalt er jeg stor tilhænger af brugerundersøgelser. Ikke mindst fordi det kan give spørgeren værdifuld information om ens læseres/brugere – information der kan bruges til at gøre ens produkt endnu bedre. Og hvis spørgeren er rigtig fornuftig, lader de også den der deltager i undersøgelsen få adgang til resultaterne. Så kan man selv lære noget.

Men en brugerundersøgelse SKAL være frivillig – ellers giver den ingen menning. Men det valg er åbenbart ikke noget som TV2.dk ønsker at give sine brugere.

Jeg har netop været inde for at tjekke lidt op på dagens nyheder på TV2.dk og bliver så mødt af nedenstående:

tv2-u.jpg

Jeg ved ikke, om TV2 mener deres brugere kun kan håndtere én valgmulighed?

Men så tænkte jeg, at jeg bare kunne klikke på LUK oppe i højre hjørne. Men nej – næste gang jeg kom ind på en ny underside af TV2.dk, så poppede undersøgelsen sørme op igen.

Den undersøgelse må være MEGET vigtig for TV2 siden det ikke er muligt at sige pænt nej tak.

Men de får mig ikke – jeg bliver ved med at klikke på LUK – måske den forsvinder helt på et eller andet tidspunkt?😉

Spøg til side – det er ikke en heldig måde at TV2 kommunikerer på. Brugerundersøgelser er til gavn for begge parter – men det kræver altså, at undersøgelserne sker på frivillig basis – og ikke på en måde, hvor man risikerer at irritere brugerne på en måde, så de ikke vil deltage.

med emneordet , ,

One thought on “TV2 undersøgelsen man ikke kan sige nej til…

  1. […] Bogh under Digital markedsføring , Etik , undersøgelse   Jeg har tidligere skrevet om en undersøgelse fra TV2 hvor det ikke er muligt at sige nej tak. Nu er min kollega Rikke blevet mødt af denne […]

Skriv et svar

