Rescu er kommet i netværksalderen

Det bliver mere og mere almindeligt, at virksomheder samarbejder på tværs af brancher, fordi de færreste er i stand til at holde alle efterspurgte kompetencer in house. I stedet for ENTEN at ansætte kompetencer ELLER at sige nej til opgaven, er det blevet en tendens blandt andet i kommunikationsbranchen, at virksomheder fungerer som koordinatorer eller projektledere og henter specialkompetencer ude af huset.

Rescu er også kommet i netværksalderen, og resultatet er “Koncept“, et 16-siders indstik, der så dagens lys i Børsen d. 22. maj.
Koncept et meget it-teknisk indstik, som giver udgiveren Netkoncept mulighed for at eksponere beslutningstagere og fagligt interesserede for virksomhedens produkter og løsninger.

Når jeg siger, at vi er kommet i netværksalderen, så skyldes det, at vi i forbindelse med Koncept har haft fornøjelsen af at samarbejde med to rigtig gode brands inden for henholdsvis foto, nemlig Dasburo, og layout, repro og tryk, nemlig Vahle+Nikolaisen. Ligeledes har vi i de første måneder af Rescus levetid lavet flere forskellige opgaver sammen med No Zebra.

Vi klarer mange ting in house i Rescu. Men produktionen af Koncept og de mange andre marketingopgaver, vi for tiden beskæftiger os med, har bevist, at vi må begynde at betragte os selv som værende projektledere i lige så høj grad som vores traditionelle rolle som kommunikationsrådgivere og praktiske “pressemedarbejdere”.

Men det kræver selvfølgelig, at man har et godt og nært forhold til samarbejdspartnerne, og at begge parters forventninger er afstemt 100%. Man skal kunne stole på hinanden, forvente noget af hinanden og turde tage og give ansvar. Det skal føles som et fælles projekt – ikke bare et leverandør-/aftager-forhold.

For kunderne kan “netværksleverandører” kun opleves som en fordel – tror jeg da😉 – først og fremmest fordi kunden slipper for at skulle påtage sig den ressourcekrævende projektledelse, kvalitetsstyring etc. Men også fordi man via de eksterne samarbejdspartnere får nye øjne og anderledes tilgange til et projekt – og det styrker det endelige produkt.

For Rescu er det også en fordel. Vi undgår at sige nej til et spændende projekt på grund af manglende in house kompetencer – og behøver alligevel ikke at opbygge specialiseret knowhow på området.

Det er jo ikke den dybe tallerken, vi har opfundet, for vi har sådan set lavet projekter sammen med samarbejdspartnere i flere år. Det nye er nok snarere, at vi har indset, at det potentielt kunne være en decideret strategi – og dermed et emne for udvikling og perfektionering.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: