Corporate websites III

Ja, så gik der sørme lige et par uger inden føljetonen kunne fortsættes. Begrundelse: Tja, vi har blandt andet brugt tiden på at lave websites.

Når systemet er valgt og processen med at lave V3 – eller V4 som Andreas Johannsen mener vi er nået til – så kommer spørgsmålet til indholdet. Hvordan får man kreeret indhold, der både kan redigeres af de enkelte, relevante medarbejdere, men stadig holder en ensartet stil, og hvor termer, vendinger og fagudtryk bliver behandlet ens?

Jeg bliver mig selv svar skyldig, men jeg vil virkelig gerne vide – tænk om der var nogen, der kunne komme med en formel til løsning af den udfordring?

Selvfølgelig kan man gøre det, at man lader den interne eller eksterne marketing-/kommunikationsafdeling stå for at formulere alle teksterne – og opdatere – men det bliver lidt kunstigt i længden og det fremmer i hvert fald ikke medarbejdernes eget gode forhold til arbejdspladsens hjemmeside.

Jeg håber, at der er nogen virksomheder, der læser ovenstående og har lyst til at fortælle om, hvordan I sikrer et ensartet udtryk – eller om det er fuldstændig ligegyldigt, at tekstmaterialet ser ens ud? Kommer medarbejderne med input og så skriver den webansvarlige det om? Eller er der meget stramme retningslinjer for behandling af tekst?

For mit – og Rescus – vedkommende er det typiske forløb, at vi hjælper virksomheden med at finde frem til den skrevne digitale identitet ved at forfatte en lang række grundtekster til et nyt corporate website. Og herefter tager virksomheden selv over og står for vedligeholdelse.

Findes der i øvrigt et buzzword for “Skrevet digital identitet”? “Written Digital Identity”??😉

…fortsættelse – og blogs og wikis – følger….

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: