Det dårlige pitch

Som PR bureau kender vi alt til det med at skulle pitch (sælge) en historie ind til medierne – det er jo blandt andet det vi lever af. Men at skulle pitche historier ind til diverse ledende og trendsættende blogs, er ikke noget vi er så vant til i Danmark endnu. Men det skal nu nok komme – ikke mindst nu hvor antallet af danske blogs er eksplosivt stigende.

Det er dog ikke historien her i dette indlæg. Men derimod de dårlige picth. Jeg faldt her til aften over en blog, som netop beskæftiger sig med dette fænomen. Bloggen hedder noget så korrekt – The bad pitch blog. Den er helt fantastisk – den giver et både humoristisk og lærerigt indblik i hvordan man IKKE skal pitche historier, samt nogle fantastiske eksempler på hvordan amerikanske PR bureauer forsøger at pitche historier,

Jeg vil vende tilbage med mere om begrebet: “How and why to pitch a blog” når jeg kommer hjem fra min tur til Amsterdam i næste uge.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s