DR+Don Ø = product placement?

FCK-bossen Don Ø optræder ofte i diverse medier og den seneste performance kan gå hen og blive ganske lukrativ for de børsnoterede selskaber. I DR’s magasinet Penge, kunne vi nemlig se hvordan Don Ø sammen med andre erhversprofiler er deltager i en månedlang konkurrence, hvor vinderen er den der får aktierne til at rulle bedst. Og om de ikke ruller efter første udsendelse i torsdags. Don Ø valgte at satse halvdelen af de fiktive penge i det børsnoterede selskab Bavarian og det satte straks aktien i vejret i den virkelige verden med hele 6,3 procent. Ikke dårligt.

Det vidner om at folk stoler på FCK-bossens talent for at gøre en god forretning. Men er det iorden at DR indirekte sender Bavarian ud på de gyldne sletter den næste måneds tid? Jeg er ikke sikker på at Penge nødvendigvis havde regnet denne tenderende product-placement effekt ind i deres plot. Mens Bavarians aktionærer tjener en masse penge – både konkret og i form af gratis reklame – står DR tilbage som den store taber. Konkurrencen er afgjort, Don Ø vinder.

Det vil derfor ikke være interessant at se Penge de næste torsdage. Sluk for tv’et kl. 21.30, drik et glas rødvin, læs en bog eller dagens avis eller tag alternativt en sludder med dine nærmeste. (Husk sporten kl 21.50)

0 thoughts on “DR+Don Ø = product placement?

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s