Har Burson-Marsteller handlet uetisk? Del2

Lige en kort update på udviklingen i denne i mine øjne meget principielle sag om etik hos PR bureauerne.

Sagen har vi beskrevet i et tidligere indlæg.

Jyllands-Posten skrev i går om hvordan den ene part i sagen – Forbrugerrådet – ikke mente, at de var blevet informeret om at deres rådgiver – Burson-Marsteller – også rådgav en anden kunde som havde direkte modstridende interesser.

Dette er en noget overraskende udvikling – ihvertfald når vi ser på hvad Burson-Marsteller tidligere selv har meldt officielt ud i en pressemeddelelse.

Men vi skal ikke gøre os til dommer i denne sag – men blot tilføje (og gentage), at vi mener at et PR bureau bør sikre sig at der ikke er sammenfald mellem en enkelt rådgiver og flere kunder indenfor samme branche. Og slet ikke hvis kunderne har modstridende interesser som i denne sag.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: