New Media Days – statistik om onlinevideo.. hvor??

Åh, jeg bliver aldrig færdig med at referere fra New Media Days – hvor virkede den 100M/bit linje ikke? Det ville have fremmet ekspeditionen. Suk, suk, suk

Men for at det nu ikke bliver ét kæmpemæssigt indlæg, så deler jeg lige et par refleksioner op i bidder. Først lidt om video.

Det er nemlig fremtiden, hvis man ellers skal tro Play Network, som jeg nævnte i går. De var så venlige at offentliggøre noget statistik fra McKinsey og AC Nielsen om væksten i markedet for markedsføring via online video. Men jeg kan bare ikke finde den statistik… den kunne jeg nemlig godt tænke mig at kaste et blik på, så hvis nogen vil poste et link, så vil jeg blive rigtig glad.

Men under alle omstændigheder frit efter Play Network: I dag er markedet for video markedsføring på nettet 4% – i 2008 er vi oppe på 15%. Vi er med på vognen og har længe lavet pr, der omfatter online video – men det er klart, at vi vil satse endnu mere på denne del af Visuel Kommunikation i fremtiden.

Skriv et svar

