Inflation i brugerstyret journalistik

dit centrum

Der er gået inflation i brugerstyret journalistik. Først kom EB med Læserbladet, Nyhedsavisen har også proklammeret, at man vil forsøge sig, og selvfølgelig har nordjyderne – der altid er fremme i skoene – lavet en customer made indgang til Centrum Morgen og Centrum Aften, nemlig ditcentrum.dk.

Her kan brugerne “gå på jagt efter andre nordjyder med samme interesser som dig. Du kan dele billeder, tekster og dokumenter, kommentere på nyheder og billeder eller skrive din helt egen nyhed.” (avisens egne ord).

Og de bedste indlæg bliver bragt i gratisaviserne dagen efter.

Betyder det, at Haagerup og Co

1) Mangler stof?
2) vil være oppe på beat’et?
3) ikke tør andet, når nu konkurrenterne buldrer med jungletrommerne?

Eller handler det om noget helt andet?

Jeg synes, ditcentrum.dk er lækrere end Læserbladet. Men jeg synes stadig, jeg mangler et eller andet. Måske fornemmes aviskrigens febrilske desperation lidt for tydeligt i alle disse tiltag – de er ikke helt gennemtænkt (selvom Nordjyske selv kalder sin egen kreation “unik”).

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s