Vi bliver aldrig klogere

hjemis.gifJeg skrev her på bloggen en lille historie om hvordan virksomheder aldrig bliver klogere i forbindelse med håndteringen af kundeklager.

Nu viser det sig sørme, at virksomheden virkelig ikke blev klogere. I følge JyskeVestkysten og B.T. ville den berørte virksomhed (Hjem-Is) nemlig ikke tage ansvar for den uheldige situation, hvor en kunde fik ætsninger i munden efter at have spist en is fra Hjem-Is.

Og det selv om Hjem-Is dengang skrev i en pressemeddelelse at forbrugernes tarv gik forud alt og at de fluks ville trække den berørte produktion tilbage.

Men de oplysninger som JyskeVestkysten har fået indblik i viser altså en helt anden historie. Nemlig at det krævede flere og gentagne rykkere fra Fødevarekontrollen for at få Hjem-Is ejer Nestle til at trække den pågældende produktion af is tilbage.

Skidt sag for Nestle og Hjem-Is…

Tilføjelse 30. august
Hjem-Is har svaret igen med en pressemeddelelse hvor de tilbageviser historien i JyskeVeskysten og kommer blandt andet med følgende begrundelse: Vi vælger derfor at drive vores virksomhed ud fra lovgivningens krav og de faglige erfaringer hos vore mange, dygtige medarbejdere. Ikke ud fra mediernes dagsorden.

Hvortil jeg kan tilføje – det kan godt være, at der rent teknisk ikke har været noget sundhedsskadeligt ved den is, som ætsede en kunde i mund og svælg, men hvis Hjem-Is har “den største respekt for forbrugernes sikkerhed” som de skriver i pressemeddelelsen, var det måske netop en grund til at udvise overdreven forsigtighed og trække hele produktionen tilbage ASAP – netop fordi historien er ude i medierne og derfor kan skabe frygt blandt potentielle is-elskere.

2 thoughts on “Vi bliver aldrig klogere

  1. Andreas siger:

    Hjem-Is har denne gang virkelig cementeret, at de ikke fatter det. Sidste gang, de udsendte pressemeddelelse, var de blev beskyldt for at trække overskud ud af landet og dermed slippe for at betale dansk skat http://www.hjem-is.dk/Files/hjemis/images/pressemeddelelser/Budskaber_vedroerende_skattebetaling.pdf.

    Den gang var budskabet (hehe, se filnavn på deres PDF ovenfor) også, at de overholder dansk lovgivning, og at det var lyv, at de prøver at snyde. Flot PR.

  2. […] Al den snak om Hjem-is i Christians indlæg gik mig altså lyst til at berige bloggen med et link til den amerikanske Ice Cream producent Ben&Jerry’s virtuelle virksomheds-tour med det relevante navn From Cow to Cone […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: