Der er god PR i maling


Så kom den endelige dom i sagen mellem malerfirmaet Flügger og Dyrup. Sagen startede med at Flügger lavede en reklame, som Dyrup mente gik lidt for tæt på deres egen.

I al sin enkelhed gik det hele ud på, at Dyrup’s efterhånden klassiske reklame med det talende træværk, der sig siger “Gori” var blevet udfordret af en Flügger kampagne hvor reklamen slutter med ordene “Dit træværk siger altså Flügger”. Det gik lidt for tæt på mente Dyrup og indledte en retsag.

Den sag er altså slut nu.

Men selvom der er indgået forlig og Flügger har “tabt” sagen – så har Flügger vundet den på grund af den megen omtale. En PR værdi som har sat sit spor på Flüggers regnskab. Flügger mener nemlig selv, at regnskabet stiger med ca. fem og 10 procent og en del af dette kommer altså fra PR værdien.
Flügger siger selv i en meddelelse:“TV-spottet, og måske ikke mindst Dyrups reaktion, medførte stor omtale i medierne og i befolkningen. Som resultat heraf fik såvel Flügger som Gori et ikke uvæsentligt mersalg i træbeskyttelse sommeren over”.

Godt gået!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: