Lær af fortiden


PR er ikke en ny opfindelse. Selvom begrebet ikke er så gammelt i Danmark, så har blandt andet amerikanerne benyttet PR værktøjerne i mange år. Og vi kan helt sikkert lære noget af de gamle PR pionere. Derfor er der da også lavet et PR museum.

Her kan man blandt andet forlyste sig med at læse Moss Kendrix’s oprindelige oplæg til Coca Cola, som stammer fra 50’erne. Det er interessant læsning.

Oplægget førte til en langvarrig kontrakt med Coca Cola.

Der er også baggrundsmateriale at finde om Edward L. Bernays, som mange anser som public relations fader.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s