Time Magazine søger hjælp fra PR folk


Det anerkendte magasin Time Magazine søger hjælp fra professionelle PR folk. Baggrunden er deres online satsning. Bulldog Reporter har snakket med redaktøren Priscilla Painton fra Time Magazine. Hun udtaler at de PR bureauer som hjælper til med at booste Time’s online udgave – vil blive modtaget med åbne arme.

Baggrunden er den simple at en kraftig satsning på online delen kræver nyheder 24 timer i døgnet året rundt. Og det giver overarbejde til de ansatte journalister. Så enhver hjælp er velkommen.

Vi ser de samme tendenser i Danmark. Presset på online redaktionerne er stigende alle steder. Ikke mindst fordi antallet af medier i Danmark stiger. Og med den nye gratis avis “Nyhedsavisen”
bliver presset ikke mindre.

Afgørende er det for vores del af branchen, at vi er med til at sikre en professionalisme i vores tilgang til de mange medier. Kun derved kan vi sikre en høj kvalitet af historierne. For med et stigende pres følger typisk også en stigende tendens til at springe over hvor gærdet er lavest. Vi har derfor en forpligtigelse til at tænke os om to gange før vi kontakter medierne med en ny vinkel/historie. Det gavner både PR branchen og de mange nye og spændende medier.

One thought on “Time Magazine søger hjælp fra PR folk

  1. Rikke Halberg siger:

    Præcis samme sag tages i øvrigt op i seneste nummer af “Journalisten” (Dansk Journalistforbunds fagblad, for de uindviede).

    Men vi skal også lige huske på, at medierne rent faktisk også opruster redaktionelt.

    Selvfølgelig skal der ressourcer til for at lave nyheder hele døgnet (TV2) og to nye gratisaviser.. men der ansættes jo netop også en hel hær af journalister for tiden.

    Mit bud er, at vi ikke vil få en særlig travlheds-fordel pga. de tre store nye medier.

    Men vi vil selvfølgelig få flere “platforme” at arbejde med.

    Og måske (lad os egentlig håbe det! ud fra almenvellet af betragte) vil vi få en udfordring i at overbevise de nyansatte journalister om nye, interessante anderledes emner og vinkler.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: