Kære virksomhed, skal vi være venner igen?

Julehjerte til den kære virksomhed

Jeg føler ikke rigtigt, at jeg kender dig. Og det er jeg ked af. For jeg vil gerne lære dig at kende, men du gør det ikke nemt for mig.

Det hele bliver desværre for meget her i december, hvor du bombarderer mig og mine andre venner med ligegyldige julekalendre på Facebook og Instagram. Julekalendre, hvor jeg kan vinde strømper, tasker og nye t-shirts. Det er dejligt med gaver, men det er ikke derfor, jeg er ven med dig.

 

Vores forhold er meget dybere, og det skuffer mig, at du ikke forstår det. Det er som om, du ikke tager vores venskab seriøst.

Jeg vil gerne være venner med dig igen. Jeg vil gerne grine med dig. Ja, jeg vil sågar græde med dig, men det kræver, at du åbner op og lader mig komme tættere på. Når du har et godt venskab med mig, så vil jeg gøre alt for dig. Jeg vil hjælpe dig, når du er ked af det, fordi nogen driller. Og jeg vil fremhæve dig som en god ven overfor mine andre venner.

Kære virksomhed, fortæl mig om dig selv
Fortæl mig hvad du laver, og hvorfor du gør det. Imens du overvejer, om du vil og kan dét, har jeg fået andre venner. De laver også julekalendre, men de ved godt, at det handler om at komme ind til kernen – ind til hjertet -, når man skaber gode relationer til andre. De fortæller mig om mennesker af kød og blod. De involverer mig og rører mig i stedet for at give mig gaver.

Mine nye venner hedder Dramafronten, Hjemløs jul og Forbrugerrådet. De er anderledes end dig, og jeg siger ikke, at du skal gøre som dem. Jeg siger bare, at du skal gøre dig lidt mere umage, så vi kan bliver venner igen.

Glædelig jul og godt nytår!

Kh. Dennis

PS Tak for gaven!

Tagged , , ,

One thought on “Kære virksomhed, skal vi være venner igen?

  1. Mette Freisner says:

    Selv tak, Dennis

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 46 other followers

